For virksomheder

Hjælp til selvhjælp for mindre IT-stærke virksomheder og foreninger

IT-hjælp på biblioteket

Herning Bibliotekerne tilbyder vejledning til de virksomheder og foreninger, som oplever udfordringer med digital selvbetjening.

Alle virksomheder og mange foreninger skal bruge digitale løsninger for at modtage og sende oplysninger til det offentlige. Biblioteket kan hjælpe dig med at komme i gang, hvis du føler dig usikker på brugen af computeren og internettet.

Hjælp til selvhjælp

Al assistance ydes som 'hjælp til selvhjælp'. Det vil sige, at vi så vidt muligt sammen med dig prøver at løse problemet via de selvbetjeningsløsninger, som ligger på nettet.

Bibliotekets medarbejdere har ikke adgang til Erhvervsstyrelsens it-systemer, så hvis problemet ikke kan løses via selvbetjeningssiderne, så må vi henvise dig til selv at tage kontakt til supporten.
Disse henvendelser vil ofte udløse et gebyr (efter gældende prisliste) til virksomheden/foreningen. Visse henvendelser er dog gratis.

Bemærk, at vi ikke har mulighed for at udstede nøglekort og adgangskoder.
Kontakt Erhvervsstyrelsens Kundecenter her.

NemID bliver til MitID

Når du skal have adgang til selvbetjening på Virk, skal du bruge NemID/MitID.
Læs mere om overgangen fra NemID Erhverv til MitID Erhverv.

NemID medarbejdersignatur bliver til MitID Erhverv, det sker i løbet af 2022.

Læs mere om MitID Erhverv for virksomheder.

MitID - for foreninger

Foreninger kan tilknytte en person, som derefter kan repræsentere foreningen digitalt med sit private NemID/MitID. Er du registreret som foreningsrepræsentant, kan du se foreningens digitale postkasse og bruge diverse digitale selvbetjeninger på foreningens vegne.

Det er frivilligt at registrere en repræsentant, og repræsentanten kan altid fratræde eller udskiftes.

Se her hvordan man tilføjer en foreningsrepræsentant.

Læs mere om MitID for foreninger.

Kontakt

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte 
Christina Wilther (tovholder), tlf. 51 30 57 71. Email: bibcwk@herning.dk