VM i ishockey 2025
Kom med i maskinrummet bag et af verdens største sportsevents ved Ishockey VM2025 P/S
- Målgruppe: 5. – 6. klasse
- Type: Workshop
- Temaspor: Trivsel – vand og mental sundhed
- Dato: Onsdag den 2. oktober
- Tidspunkt:
9.30 – 11.00 - Sted: Biblioteket i Herning, Østergade 8, 7400 Herning
I maj 2025 afvikles VM i ishockey for anden gang på dansk jord, når Jyske Bank Boxen bliver omdannet til en stor ishockeyarena. Turneringen er en af verdens største sportsbegivenheder med knap 175 millioner tv-seere på verdensplan. Værtskabet er delt mellem Herning og Stockholm, og endnu engang markerer vores lille by sig på verdenskortet. Det kan vi som herningensere kun være stolte af.
Nu får dine elever en unik mulighed for et indblik i maskinrummet bag det imponerende sportsarrangement. Vi tilbyder en kombination af oplæg og workshop omkring planlægningen af VM i ishockey, med alt fra de store beslutninger til de små finurlige detaljer.
- Hvordan omdanner man en stor koncertarena til et ishockeystadion?
- Hvor klæder spillerne om?
- Hvordan ved man, hvor hurtigt pucken bliver spillet?
- Hvor mange kaffemaskiner skal man bruge til sådan et event?
Herunder vil vi komme ind på temaet vand, som er et afgørende element i ishockey på flere niveauer, lige fra isen de står på til de mange tusindvis af liter vand, som bliver drukket under eventen. Oplægget vil tage udgangspunkt i, hvordan vi arbejder med bæredygtighed, hvilket er et ret nyt fokus i større sportevents.
Tilmelder du dine elever dette forløb, vil du give dem en helt unik mulighed for at hjælpe os med at løse en opgave, som er aktuel i planlægningsprocessen i efteråret 2024. Og så vil der selvfølgelig også være en overraskelse i vente.
Vi glæder os til at se jer!
Om Ishockey VM2025 P/S
Ishockey VM2025 P/S er en midlertidigt oprettet virksomhed, hvis formål er at planlægge, koordinere og afvikle VM i ishockey i Jyske Bank Boxen i Herning, i maj 2025.
De første to ansatte startede 1. april 2023, så et event af denne størrelse tager altså godt to år at planlægge. Når vi er flest, vil vi være otte ansatte, men under afviklingen får vi hjælp af op mod 500 frivillige, som gerne vil opleve og bidrage til dette spektakulære event.