Print, kopi og scan

Pris og sådan gør du

Herning Bibliotekerne er overgået til et nyt printsystem, PRINCH.

OBS! Har du penge stående på din printkonto tilknyttet vores tidligere printsystem, SafeCom, så sørg for at få brugt beløbet inden 1. april 2019.
SafeCom lukkes ned ved Herning Bibliotekerne pr. 1. april 2019

Læs særligt om betaling via SafeCom frem til 1. april 2019 under ’betaling’

Priser
Print og kopiering koster 2 kr. pr. side i A4-format og 3 kr. pr. side i A3-format.
Det er gratis at scanne til mail.
Der må ikke benyttes eget papir i Herning Bibliotekernes printere.

Brugervejledning
Print, kopi og scan til mail

Som bruger skal du fremadrettet benytte PRINCH til print, kopi og scan til mail på biblioteket i Herning.
Du kan printe fra vores publikums-PC’er eller fra dit eget device (bærbar pc, smartphone eller tablet).
Du kan også printe hjemmefra.

PRINT
Publikums-PC
1. Åbn det dokument du ønsker at printe på PC’en.
2. Vælg ’Udskriv’ og godkend
3. Tjek dine udskriftsindstillinger i vinduet, der dukker op
4. Betal på PC’en med betalingskort eller MobilePay.

Bærbar PC
1. Åbn en browser og gå til print.princh.com
2. Vælg dokument og printer-ID*
3. Vælg dine ønskede udskrifts-indstillinger
4. Betal på PC’en med betalingskort eller MobilePay.

Smartphone/tablet (mobil)
1. Installer Princh-app’en til iOS eller Android
2. Åbn det ønskede dokument og del det med Princh-app’en. 
3. Vælg printer-ID og dine ønskede udskriftsindstillinger.
4. Betal i app’en med betalingskort eller MobilePay.

Print hjemmefra
Følg anvisninger for hhv. bærbar PC, smartphone/tablet:

Printerne på Herning Bibliotek har følgende ID-numre:
100903 ved spindeltrappen
100905 ved Makerspace
100907 ved studierummene i ’Dybet’

KOPI og SCAN foregår direkte via tabletten ved printeren.
Det er gratis at scanne.

Betaling
Betaling sker pr. print/kopi online via betalingskort eller Mobilepay

Jeg har fortsat penge på min print/kopi-konto tilknytte SafeCom – hvad gør jeg?

Print
Har du penge stående på din print/kopi-konto tilknyttet vores tidligere printsystem, SafeCom, som du ønsker at benytte til betaling ved print, skal du:

1. Vælg ‘PUBLIKUMS-printer’/'SAFECOM-printer' i udskriftsmenuen i forbindelse med du sender dit print/kopi til udskrivning.
2. Benyt printerens panel til indtastning af dit login (cpr.nr. eller lånenr.) til bestilling af print / kopi

Vær opmærksom på, at det pr. 1. oktober 2018 ikke længere vil være muligt at indsætte penge på print/kopi-konto tilknyttet SafeCom.
SafeCom lukkes ned på Herning Bibliotekerne pr. 1. april 2019. 

Kopi
Har du penge stående på din print/kopi-konto tilknyttet vores tidligere printsystem, SafeCom, som du ønsker at benytte til betaling ved kopiering, skal du – som tidligere – logge ind via kopimaskinens display. Du skal IKKE anvende tabletten placeret ved kopimaskinen, som er koblet til betaling via PRINCH.

Vær opmærksom på, at det pr. 1. oktober 2018 ikke længere vil være muligt at indsætte penge på print/kopi-konto tilknyttet SafeCom. SafeCom lukkes endeligt ned på Herning Bibliotekerne pr. 1. april 2019. 

Scan til mail
Det er gratis at scanne til e-mail. Scan til mail sker automatisk via PRINCH.

Hvis du vil se, hvad du har lånt, reservere bøger eller redigere din brugerprofil, skal du være logget ind.
Hvis du ikke er oprettet som bruger, kan du oprette dig her, eller du kan blive oprettet på biblioteket.

Søgefelt